Статті

1. "Зробіть нам сайт зі знижкою (або безкоштовно), а потім ми вам на наступному замовленні це відшкодуємо"
Жодна насправді ділова людина не буде безкоштовно роздавати свою роботу і витрачати час в надії, що в майбутньому отримає за це компенсацію.

Ну уявімо собі, щоб сказав сантехнік, якому ви запропонували б наступне: "Давайте, ви мені встановіть раковину безкоштовно, а наступного разу, коли мені знадобиться раковина, я вам це компенсую". Він би розсміявся вам в обличчя! Крім того, скоріше за все, коли мова піде про серйозний проект, до вас просто не звернуться.
2. "Ми ніколи не платимо і копійки, поки не побачимо сайт в роботі"
Практично кожен професіонал просить сплатити завдаток або оплачувати роботу поетапно, за винятком тільки дуже дрібних проектів. Після того, як у вас встановляться міцні ділові відносини, ви можете виробити з клієнтом яке-небудь інше правило оплати. Але новий клієнт не має права вимагати від вас роботу без передоплати!
3. "Зробіть сайт для нас, і про вас дізнається весь світ! І замовлення так і посипляться на вас!"
Нісенітниця. Спробуйте сказати сантехніку: "Встановіть цю раковину у мене, її побачить мій друг, і у вас з'явиться купа замовлень!". Наш сантехнік відповів би: "Ви хочете сказати, що навіть якщо я роблю добре свою роботу, мені її треба зробити безкоштовно, щоб її помітили?" Крім того, такий клієнт потім напевно почне хвалитися всім про те, що така робота коштує звичайно купу грошей, а він, такий прекрасний бізнесмен, отримав її безкоштовно! Якщо хтось ще і подзвонить вам від нього, то тільки в надії на таку ж угоду.
4. Роздивляючись дизайн сайту або ескізи проекту: "Ну що ж, ми не впевнені, чи хочемо ми з вами працювати, але залиште поки свої матеріали у нас, щоб я міг обговорити їх зі своїм партнером, інвестором, дружиною…"
Можете бути впевненими, що п'ятнадцять хвилин опісля після вашого відходу, він буде дзвонити іншим дизайнерам, маючи на руках вже готові матеріали, і запитувати їх про ціни. Коли ви зателефонуйте знову, вам скажуть, що ваші ціни занадто високі, тому цією роботою буде займатися студія "Роги і Копита". Що тут дивного, що вони дали нижчу ціну? Ви ж заощадили їм кілька годин консультацій, на оплату яких вони й не сміли сподіватися! Поки ви не домовитеся про угоду, не залишайте НІЧОГО в офісі клієнта.
5. "Ну, ми не скасували замовлення сайту, а просто перенесли. Зачекайте трошки, ми продовжимо через місяць - другий"
Якщо сайт до цього треба було зробити терміново, а тепер - ні, скоріше всього справа загинула. Найкращим рішенням було б виставити рахунок за виконану на даний момент роботу, а потім спокійнісінько стежити за тим, що буде. В іншому випадку ви зателефонуєте через два місяці, і виявиться, що вашою роботою давно займається хтось інший.
6. "Минулого разу нам сайт зробили за ХХХ доларів"
Ну і що? Якщо минулого разу їм зробили роботу добре, стали б вони зараз розмовляти з вами? І те, скільки взяв з них попередній виконавець, до вас ніякого відношення не має. Люди, що беруть за свій час занадто мало, випадають з бізнесу (або розоряються, або просто міняють заняття), і хтось повинен зайняти їх місце. Давайте чесну ціну і дотримуйтеся її.
7. "У нас зараз проблеми з фінансами. Нехай сайт працює, ми отримаємо гроші, і розплатитися з вами"
Ось тільки, коли гроші з'являться, можете бути впевненими, що в черзі рахунків до оплати ваш будете в самому хвості. Коли хтось досягає такого стану, що визнається про наявність проблем, це означає, що справи у них йдуть ще гірше, ніж вони намагаються показати. Але навіть у кращому випадку, ви ж не банк? Якщо ви будете грати в благородство, ви напевно програєте. Але якщо ви вже дозволили їм тягнути до останнього, то вже як мінімум вимагайте додаткових грошей за своє очікування.