Що вибрати: додаток, адаптивний сайт або мобільну версію?

adaptive webЧастка мобільних користувачів зростає впевненими темпами: в кінці 2015 року їх кількість в Мережі вперше перевищила кількість користувачів стаціонарних комп'ютерів. У вас ще залишилися сумніви з приводу того, чи потрібен вам мобільний сайт?

Мета статті – познайомити вас з основною термінологією в галузі розробки адаптивних сайтів і мобільних додатків і допомогти розібратися, які з методів підійдуть саме вам.

Отже, перерахуємо основні способи зробити ваші послуги доступнішими для мобільного аудиторії.

Адаптивний дизайн (англ. Adaptive/Responsive)

В цілому суть поняття така: мається на увазі здатність сайту підлаштовуватися під екрани різних пристроїв і відображатися однаково добре як на широких моніторах, так на планшетах або мобільних телефонах.

Адаптивність досягається за допомогою наступних інструментів:

«Гумова верстка, тобто розміри елементів сторінки задаються не в пікселях, а у відносних одиницях, наприклад, у відсотках. Тому коли ми звужуємо сторінку браузера, «гумовий» сайт теж зменшується в розмірах, однак повністю залишається на екрані.

Медіа-запити (англ. Media Queries) – це спеціальні команди в коді сайту, які відповідають за відображення сторінки саме на мобільних пристроях.

Конкретно ця команда значить, що весь код всередині неї спрацює, тільки якщо сайт будуть переглядати з пристрою з шириною екрана менш 640 пікселів, тобто з мобільного телефону. Даний інструмент дозволяє гнучко змінювати вигляд сайту в залежності від того, з якого пристрою його переглядають.

Медіа-запит дозволяє задати вигляд сайту для конкретних розмірів екрану. Наприклад, якщо це галерея товарів, то користувачеві з широким монітором можна показати товари в 3 стовпці, а користувачеві, який зайшов з мобільного, зручніше буде побачити ті ж самі товари, але збудовані вже в один стовпець.

Отже, застосовуючи адаптивний дизайн, ми отримуємо веб-сайт, яким однаково комфортно користуватися з будь-якого пристрою. Звичайно, це ідеальний варіант, тому що якщо у сайту складний функціонал, його важко вмістити в рамки невеликого мобільного екрана.

Незважаючи на те, що користувачеві мобільного пристрою може відображатися урізаний варіант основного сайту, браузер завантажить сторінку повністю: всі тексти, зображення, скрипти, тому час завантаження може бути досить великим, що є мінусом адаптивних сайтів.

Окремий мобільний сайт

Можна не робити свій сайт гумово-адаптивним, а створити його окрему версію, розроблену для мобільних пристроїв. Ви десятки разів бачили приклади використання цього методу. Виглядає це наступним чином – на основному сайті є посилання «Перейти на мобільну версію сайту».

За цим посиланням відкривається окремий сайт з іншою URL-адресою, наприклад, m.site.com. Також зазвичай на основному сайті налаштовується автоматична переадресація всіх мобільних користувачів на мобільний сайт.

Особливість такого сайту в тому, що він максимально адаптований для зручності роботи на мобільних пристроях: стиснута вага сторінок, прибрані всі зайві елементи. Вашим мобільним користувачам буде в рази зручніше отримати необхідну інформацію про вас і зробити замовлення.

Зверніть увагу, що вам не обов'язково кілька місяців вивчати програмування, щоб зробити собі мобільний сайт. Зараз є безліч сервісів, що дозволяють створити мобільну версію сайту за півгодини. Якщо, наприклад, ви хочете зробити свій сайт-візитку зручним для мобільних користувачів, то швидше за все такий конструктор мобільної версії сайту – це все, що вам потрібно. Також послугу конструктора мобільної версії сайту надають багато хостерів, за детальною інформацією ви можете звернутися в підтримку свого хостингу.

Недоліком мобільного сайту може бути те, що вам доведеться підтримувати фактично два сайти і вносити всі важливі зміни за два рази. Однак можна зробити так, щоб обидва сайти підключалися від однієї бази даних, і всі перетворення основного здійснювалися і в мобільному, тому при розробці мобільної версії або купівлі конструктора краще уточнити цей момент.

Мобільний додаток

Мобільний додаток – це не сайт, а програма, яка встановлюється на мобільний пристрій користувача. Звідси зрозумілі основні плюси і мінуси такого підходу.

Програма встановлюється безпосередньо на телефон/плашнет вашого користувача, значить, він зможе увійти в додаток навіть без наявності доступу до інтернету, а також користуватися звичним інтерфейсом і всіма функціями пристрою.

Одночасно це і мінус, оскільки не кожен користувач захоче встановлювати додаток, щоб зробити яку-небудь хвилинну дію. Або ж відразу після отримання необхідної інформації клієнт може його видалити.

Розробка мобільного додатка досить трудомісткий і фінансово затратний процес. Веб-сайти працюють на багатьох платформах, а мобільні додатки доведеться створювати окремо під кожну платформу (iOS, Android, Windows Phone).

Звичайно, існують спеціальні інструменти, які спрощують створення додатків і дозволяють перенести його відразу на всі основні платформи, наприклад, Phonegap, Ionic, jQuery Mobile. Але в будь-якому випадку за розробкою та оновленням програми доведеться звертатися до фахівців.

В якому випадку вам необхідно саме мобільний додаток? Швидше за все тоді, коли ви можете запропонувати користувачеві щось, що буде йому корисно і надовго зацікавить. Наприклад, якщо ви психолог, то цілком можете створити додаток під назвою «Ваш кишеньковий психолог», яке буде містити статті, тести, відповіді на запитання, і в якому користувач продуктивно проведе деякий час.

Питання в тому, який результат ви хочете отримати від роботи програми. У випадку з психологом – це скоріше буде підвищення лояльності клієнтів і більш просте переведення потенційних покупців в реальних; якщо їм сподобається додаток, вони, ймовірно, будуть мати більшу довіру до психолога і прийдуть до нього на консультацію.

Якщо проект передбачає живе спілкування користувачів, то хорошим варіантом буде як мобільна версія, так і мобільний додаток, однак це буде непростий і фінансово затратний проект.

Якщо проект інформаційний, наприклад, блог або портал, то для нього більше підійде звичайна адаптивна верстка.

Щоб прийняти зважене рішення про те, чи потрібна вашому сайту мобільність, і який варіант вибрати, потрібно як мінімум вивчити дані веб-аналітики і дізнатися, скільки відсотків ваших користувачів зазвичай заходять на сайт за допомогою мобільних пристроїв.

У 95% випадках буває досить адаптивності або мобільного варіанту сайту. При створенні нового сайту варто вибрати адаптивність, при мобілізації вже існуючого часто більш швидким і простим варіантом є розробка альтернативного мобільного варіанту.

м. Львів, вул. Стрийська, 202, к. 202

 тел. (032) 243-03-26, (067) 603-6631

e-mail: info@pbb.lviv.ua

Профіль в

 

Copyright ©  2010-2016 PBB-дизайн Львів.
Створення сайтів || просування сайтів.